MARİŞ'İN KONUĞU ARİŞ OLDU

MARİŞ'İN KONUĞU ARİŞ OLDU
ARİŞ PIRLANTA YÖN.KRL.BŞK KERİM GÜZELİŞ VE MARİŞ BAŞKANI KADİR AKKUŞ
MARİŞ'İN KONUĞU ARİŞ OLDU
MARİŞ'İN KONUĞU ARİŞ OLDU
MARİŞ'İN KONUĞU ARİŞ OLDU
MARİŞ'İN KONUĞU ARİŞ OLDU
MARİŞ'İN KONUĞU ARİŞ OLDU
MARİŞ'İN KONUĞU ARİŞ OLDU
MARİŞ'İN KONUĞU ARİŞ OLDU

MARİŞ KONUĞU BU KEZ ARİŞ OLDU.                                MARİŞ Mardin İşinsaları Derneğin'in Cumartesi Buluşmaları bu ayki konuğu Mardin'li ARİŞ Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Kerim GÜZELİŞ oldu. Ariş’in yolculuğu 1900’lerde Mardin’de küçük bir atölyede başladı. O dönemde Mardin’de telkari ve habbe adı verilen ince elişçiliğiyle üretilen ürünler büyük ilgi görüyordu. Dedemiz Abdülkerim Usta, o dönemin en çok ilgi gören takıları habbeyi ve telkariyi mükemmel şekilde yaptığı için kendisine Güzeliş soyadı verilmiş. Markalaşma yolculuğumuzda Güzeliş soyadı 80’li yıllarda Ariş (güzel iş, temiz iş anlamına gelen)marka adına dönüştü. 

Sektörün gelişim yolculuğuna paralel olarak Ariş de sürekli gelişti. Öyle ki sektörün gelişimine katkıda bulunan çeşitli ilklere imza attı.

İLKLERİN MARKASI ARİŞ…

Pırlantalı mücevherin uzmanı ve öncüsü ARİŞ, yenilikçi girişimleriyle de sektörünün örnek alınan, ilklere imza atan markası konumundadır:

Özgün tasarımları ve sektöre getirdiği yeniliklerle fark yaratan ARİŞ, pırlantalı mücevheri garantili ve sertifikalı olarak satışa sunan ilk mücevher markası olmuştur.

1984 yılında ilk etiketi, ambalaj kutularını ve kurumsal logoyu oluşturdu. 

1988 yılında sektörde ilk kez pırlanta tıraş makinesi alarak tıraş işlemini ilk kez deneyen firma oldu.

Ariş sektörde ilk reklam çalışması yapan, ilk kurumsal mağaza açan, montür imalatını ilk yapan, sosyal sorumluluk alanında ilk çalışma gerçekleştiren, uluslar arası fuarlara ilk katılan marka oldu.

ARİŞ, dünyada uzmanlar tarafından 4C kuralı olarak adlandırılan, kesim, karat ağırlık, renk ve berraklık kriterleriyle değerlendirilen pırlantaya sertifika vererek 5C kuralını uygulamaya koyan ilk mücevher markasıdır.

 

ARİŞ, e-ticaret konusunda da 2003 yılında sektörde ilk online alışveriş sitesini (www.arispirlanta.com) açarak, uygun fiyatlı binlerce mücevheri, sanal ortamda müşterilerine sunmuştur. 

 

Ariş’in yüzyılı aşkın bir zamandır mücevher sektöründe olması, onu yalnızca çok iyi bir tasarımcı ve üretici yapmıyor. Bu deneyim sayesinde Türkiye’yi, Türk insanının ve alışkanlıklarını da çok iyi sindirmiş ve bundan kendine has birikimler çıkarmıştır.

Tüketici memnuniyeti ve güvenini oluşturmak konusu daima öncelikli olmuştur. Pırlanta, tüketicinin sınırlı bilgiye sahip olduğu nadir ürünlerdendir. Ariş’in yıllardır sürdürmekte olduğu bilgilendirme çalışmaları, pırlanta okulu ve sektörde bir ilk olan sertifika sistemini hayata geçirmiş olması da tüketici ile güvene dayalı bir bağ kurmasının göstergeleri arasındadır.

 

YÜZYILI AŞKIN GEÇMİŞ 

Ariş, geçmişiyle de sektöründe bir ilktir. 117 yıllık deneyimiyle sektörün en köklü kuruluşlarından biri olan Ariş Pırlanta, Yüz Yıllık Markalar Derneği'ne yapılan başvuru çerçevesinde değerlendirilmiş ve Ariş markası yüzyılı aşan geçmişiyle tescillenmiştir. Böylece Ariş, Türkiye’de sayısı çok az olan bir kategoride yer almaya başladı.

Ariş Pırlanta temellerinin atıldığı ilk günden bu yana yenilikçi bir anlayışla yönetilmektedir. Bir firmayı üç nesil taşımak oldukça zor, dördüncü nesil daha da zordur. Daima firmamızın sadece kendini idame ettirmesini değil, sektörde öncülük etmesini hedefledik. Çünkü inanıyoruz ki, yeniliği getiren kısa vadede zorlansa da mutlaka karşılığını alır. Ariş, yaptığı işi seven, sevdiren ve bundan aldığı tatminle yaratıcılığını, yenilikçiliğini besleyen bir kurumsal yapıya sahiptir.

Tüketiciyle kurduğumuz bağın varlığı ise bu anlayışın bir sonucu olarak başlıbaşına bir etken. Her beğeniye ve bütçeye uygun seçeneklerimizle ve hizmet kalitemizle tüketicinin duygularına en iyi şekilde hitap etmek başlıca amacımız olmuştur. Tüketicinin Ariş’te kimi zaman kendi hikayesinden bir şeyler bulduğunu kimi zaman da hikayesini Ariş’le tamamladığını görüyoruz.  

ARİŞ KOLEKSİYONLARI HAKKINDA…

Ariş Pırlanta’nın önceliği daima ‘farklılık’. İşin her aşamasında fark yaratmayı hedefliyoruz. Bir klasik tektaş yapacaksak bile kolları daha başka bir yapıda olmalı veya cilası daha değişik olmalı diye bakıyoruz. En klasik parçalarda bile Ariş dokunuşu öne çıkıyor. Ariş Pırlanta ilkleriyle öne çıkan bir marka. 

Ariş Pırlanta’nın en önemli özelliklerinden biri, mücevheri kişiselleştirmeyi başarabilmesi... Kişiselleştirilmiş mücevher, marka olarak farklılaşmanızı ve ayrışmanızı sağlayan en önemli unsurların başında gelir. Ariş’in Parmak İzi koleksiyonu buna en güzel örneklerden biri... Parmak İzi Koleksiyonu patenti Ariş’e ait ilginç bir koleksiyon. Parmak izinin özel bir teknikle altın aktarılmasıyla elde edilen tasarımladan oluşuyor. Dilerseniz bir kolye, yüzük hatta alyanslara bile uygulanabiliyor. Sevdiklerine farklı bir hediye sunmak veya kendi üzerinde sevdiklerinden bir iz taşımak isteyenler için hazırlanmış Parmak İzi Koleksiyonu’nun tasarımlar gerçekten çok etkileyici…  

Duygulara hitap eden, farklı, sıra dışı koleksiyonlar ortaya koymak Ariş’i farklılaştıran önemli noktalardan biridir. Bu koleksiyonlara örnek olarak gösterilebilecek koleksiyonlar arasında Anne Çocuk Koleksiyonu, Yaprak Koleksiyonu, Semboller Koleksiyonu ve Melekler Koleksiyonu gösterebilir.  

 

D COLOR PIRLANTA

Ariş Pırlanta fark yaratan özellikleriyle biliniyor dedik. Ariş’in bu özelliğini en iyi gösteren unsurlardan biri de D COLOR pırlantayı Türkiye’ye getirmiş olmasıdır. Tüketiciyi pırlantada en üstün renk olarak kabul edilen D Color ile tanıştıran Ariş Pırlanta, uzun yıllardan bu yana D color pırlantalı tasarımları gerçek kalite doğru fiyat güvencesiyle alabileceğiniz bir markadır. 

Peki D color pırlanta nedir? D color, uluslararası pırlanta derecelendirme kuruluşları tarafından en üst renk sınıfında “Exceptional White” (Üstün Beyaz) olarak tanımlanır. Pırlantanın en kaliteli, en yüksek rengidir çünkü nadir bulunur. Pırlantada renk, D'den başlayıp Z'ye kadar devam ediyor. Biz D Color ile tüketiciyi buluştururarak piyasada da taş standartlarını yukarı çekmiş olduk. Bu da gerçek kalite, doğru fiyat prensibimizin, tüketiciyi en güzeline layık gören hizmet anlayışımızın bir yansımasıdır. 

Son yılların yükselen trendi Baget Koleksiyonu da gerek tasarım çeşitliliği gerek kalite, fiyat üstünlüğü gibi ayrıcı nitelikleriyle Ariş’in öne çıkan koleksiyonları arasındadır. 

Son dönemde Ariş Pırlanta’nın fark yaratan koleksiyonlarından biri de Habbe Koleksiyonu… Ariş’in geçmişle bugünü başarıyla harmanladığı koleksiyonlarından biri olan bu koleksiyon ustalıklı elişçiliğinin ve yaratıcı bakış açısının bir ürünü. 

HABBE KOLEKSİYONU

İnsanlık tarihiyle başlayan takı yolculuğunun adımlarından biri olan HABBE (top mücevher), özellikle 1900’li yılların başında Güneydoğu Anadolu bölgesinin sembol (yıldız) mücevheri olarak kabul edilirdi. Habbe işinin ustası olan Abdülkerim Usta’nın titizlikle hazırladığı habbeleri kulaktan kulağa, dilden dile yayılmış, pek çok mutlu anıya eşlik etmiştir.

Ariş Pırlanta, HABBE’yi yeniden yorumlayarak görkemli elişçiliği ile birlikte kusursuz ve bir o kadar da zarif detaylar taşıyan Habbe Koleksiyonu’nu hazırladı. Geleneksel dokularla günümüz çizgilerinin birleştiği olağanüstü bir koleksiyon olan Habbe Koleksiyonu, kültürel mirasımızın yansıdığı en parlak örneklerinden biri… 

Habbe modern çizgilerle yeniden yorumlanarak kafes formunda ele alındı. Koleksiyon’da kimi parçalar tek bir habbeden oluşup daha minimal bir görünüm sergilerken, bazı parçalar ise farklı büyüklüklerdeki habbelerin simetrik şekildeki dizilimiyle daha gözalıcı ve ışıltılı olacak şekilde hazırlandı. 

DÜNYA KOLYE

Habbe Koleksiyonu’nun en anlamlı parçalarından biri ise Dünya kolye… Dünyanın, yaşamın ve sağlığın değerini bir kez daha anladığımız son dönemde, gezegenimizin formundan ilham alan Dünya Figürlü Altın Kolye, hem anlamıyla hem de şık görünümüyle dikkat çekiyor. Dünya haritasının yer aldığı küre şeklindeki kolye, altın üzerine işleme ve mine uygulaması ile hazırlandı. Dünyamızın yer aldığı, özenle, zarafetle tasarlanmış şık altın kolye, gezegenimize olan sevgiyi ve dünya kadar sevdiğimiz her şeyi ifade ediyor. İyileşmenin, iyi hissetmenin, şifanın ve sevginin bir sembolü olarak boynunuzda taşıyacağınız, sevdiklerinize hediye edebileceğiniz Dünya Kolye, hem görünümü hem de anlamıyla çok etkili bir seçim. 

Altının ışıltısı ile parlayan, mine uygulaması ile renklendirilen Dünya Kolye hem görünümüyle hem de anlamıyla oldukça beğenilen bir tasarım. Dünya kolye 14 ayar ve 5.50 gr altın ile hazırlandı. Çapı ise 2 cm. Titizlikle uygulanan mine çalışmasıyla renklendirilen Dünya kolyede ince işçiliğin ortaya çıkardığı dünya haritasını oldukça detaylı bir şekilde görebiliyorsunuz. Katılan İsimler Kadir Akkuş Yusuf Ziya Aydin Rıfat Batı Nedim Kaya Tarık Akay Sedat Güngörür İbrahim Biter Beşir Zengin Karaboğa Av Mahir Sabahattin Fidan