SEZAİ IRMAK TOGG'UN YÜZ YILLIK MARKALARDAN FAZLASI VAR EKSİĞİ YOK

SEZAİ IRMAK TOGG'UN YÜZ YILLIK MARKALARDAN FAZLASI VAR EKSİĞİ YOK
SEZAİ IRMAK TOGG'UN YÜZ YILLIK MARKALARDAN FAZLASI VAR EKSİĞİ YOK
SEZAİ IRMAK TOGG'UN YÜZ YILLIK MARKALARDAN FAZLASI VAR EKSİĞİ YOK
SEZAİ IRMAK TOGG'UN YÜZ YILLIK MARKALARDAN FAZLASI VAR EKSİĞİ YOK
SEZAİ IRMAK TOGG'UN YÜZ YILLIK MARKALARDAN FAZLASI VAR EKSİĞİ YOK

Edirne Ticaret ve Sanayi Odası yönetim kurulu başkanı H.Sezai Irmak, yönetim kuruluyla beraber, ETSO'ya aldıkları TOGG T10X aracını tanıtmak için, basın toplantısı yaptı. 

Kurada 176. sıradaydık.

TOGG'un genel kurulunda bir kura çekimi yapıldı. Türkiye'de 365 tane oda, borsa var. Biz Edirne Ticaret ve Sanayi Odası 176. sıradaydık.

Hızlı üretim, hızlı teslimat oldu. 

Şöyle düşündük: Teslimatlara göre bize yılbaşına kadar sıra gelmez. Ama TOGG yönetim kurulu başkanı sayın Rıfat Hisarcıklıoğlu teslimatların hızlanacağından, üretimin ivme kazandığından bahsetmişti. Hakikaten de çıktı. Üretim hızlandı, teslimatlar hızlandı ve 2-3 ay sonra sıramız geldi. Önce paramızı çıkardık. Bir hafta sonra da plaka işini hallettik. Bir hafta sonra teslim süresi verdiler. Arkadaşlarımız İstanbul'dan aldı, getirdi ve bugün sizlere tanıtıyoruz.

Milli gururumuz TOGG'un yüzyıllık firmalardan, markalardan fazlası var. Eksiği yok. 

Yerli ve milli otomobilimiz. Türkiye'nin gururu. Yüzyıllık firmalardan, markalardan  fazlası var. Eksiği yok. Donanımı, yazılımı gayet güzel. Koltukları, içi güzel. Dün kendim bindim, kullandım. Test ettim. Son derece başarılı. Yani ilk üretim için benim beklentilerimin üzerinde. Performansı, kavraması, iç konforu son derece mükemmel. İnşallah daha iyileri, arkadan daha başka serileri de gelebileceğini düşünüyorum. Ar-Ge çalışmaları devam ediyor.

 

Şarj istasyonlarının az olması sıkıntı.

Menzil konusunda önerilen menzili yapması biraz sıkıntılı. Yani İstanbul'a gidip gelinmesi gerektiğinde yolda şarj etmek lâzım. 

Şehir içi için ideal bir araba. Uzun yollar için henüz şarj istasyonları çok yaygın değil. Özellikle balkan ülkelerine gittiğimizde uğraşamayız bunlarla. Diğer aracımıza mazotu doldurup gideceğiz. Belki mevziler 700-800-1.000 kilometrelere çıkarsa.

 

Elektrik yerine hidrojenle çalışan tasarım yapılması daha avantajlı olur. 

Benim Avrupa'da 5 günlük Fransa, İsviçre gezim vardı. Orada çok önemli bilgiler edindik. Daha önce bu konuyla ilgili makale okumuştum. Fransızlar hidrojenle çalışan 1.000 tane taksiyi Paris'te gezdirmeye başladılar. Hidrojen biliyorsunuz suyun oksijenle hidrojenin ayrılmasından elde ediliyor. Çok düşük yakıt maliyetli. Bunu yaparken hiç bir ülkeye, kimseye bağımlı kalmadan kendi enerjilerini kendileri üretmek için yaptıklarını açıkladılar. 

Şimdilik test sürüşünde. Bin tane geziyor Fransa içinde. Gördüm, bindim de. Elektrikten falan da daha uygun. Eğer bunu seri üretime geçirip, yaygınlaştırırlarsa dünyada bir çığır açacaklarını düşünüyorum. Orada bizzat inceledik bunları. Elektriğin de henüz menzil konusunda aşama kaydetmesi gerektiğini düşünüyorum. 

TOGG'un ilk üretim deneyimi için büyük bir başarısı var. TOGG Gururumuz dedi.