VİRÜSTEN DEĞİL ALLAH(cc)’TAN KORK!

VİRÜSTEN DEĞİL ALLAH(cc)’TAN KORK!
Yazar Selim Çoraklı
VİRÜSTEN DEĞİL ALLAH(cc)’TAN KORK!


Selim Çoraklı'nın Kalemin'de
Gözle görülmesi mümkün olmayan bir virüsün bütün dünyaya nasıl bir korku saldığını aylardır seyrediyoruz. Korkunun sebebi elbette ölümlere sebep olması ve ölümü hatıra getirmesidir. Hâlbuki ölüm asla unutulmaması gereken en büyük gerçeği olarak hayatımızın merkezinde yer alıyor. 
İnsan unutkan bir varlık. İnsan kelimesinin “Nisyan” yani unutmak kökünden geldiğini söyleyenler haklı galiba. Öyle ya hayatın en büyük gerçeği olan ölümü çoğu kez unutuyoruz. Bunun adına ister gaflet isterse başka bir şey diyelim netice fark etmiyor ve bir ölümü unutuyor, dünyaya dalıyor ve bu âlemde ebedi olarak kalacağımızı zannediyoruz. 
Rabbim dünyaya dalan, gaflete düşen insanları kitaplar ve Resuller/Nebiler göndererek hep uyarmış. Bu dünyanın geçici olduğunu, insanın buraya bir imtihan için gönderildiğini sık sık hatırlatmış.
“Her canlı ölümü tadacaktır. Bu dünya hayatı ise, aldatma metaından başka bir şey değildir.” (Âl-i İmran, 185)
Rabbimiz sadece kitapları ile değil, en büyük kitabı mahiyetindeki Kâinatta koyduğu ayetlerle de bize hep insanın bu dünyada ebedi kalmayacağını bildirmektedir. 
Bunun adına siz ister kanser, ister trafik kazası, isterse de son aylarda bütün dünyanın gündeminden düşmeyen Korona virüsü deyin fark etmez. Bunların hepsi Allah(cc)’ın şeriat-i fıtriye dediğimiz birer kanunu ve ayetidir. 
Allah(cc), Kâinatı başıboş yaratmamış, işleyişini tanzim eden kanunlar koymuştur. Bunun adı da halkımızın “Tabiat kanunları” dediği, “Şeriat-ı fıtriye kanunlarıdır. Tabiat ancak Allah(cc)’ın bir Laboratuvarı olabilir.  Kudret ve kuvvet sahibi onun işleyiş planını çizmiş ve uygulamaya koymuş. Bunlar, âlemlerin hareketini tanzim eden ve Allah’ın irade sıfatından gelen kanundan başka bir şey değildir. 
Âlemlerde var olan ve irade sahibi olmayan canlı cansız bütün varlıklar görevlerini noksansız yapmaktadırlar. Cansız varlıklar bile kendi hesaplarına değil, ancak onlarda tecelli eden Esma-i İlahiye hesabına iş yaparlar. 
İşte verilen bütün örneklerde görüldüğü gibi, kâinatta meydana gelen bütün olaylar, İlahi iradeden gelen fıtri kanunlarla (Şeriat- ı fıtriye) tanzim edilmiştir ve Sünnetullah dediğimiz Allah(cc)’ın ayetlerinin tecellileridir.
Ölüm de bir fıtri kanundur. 
Ölüm insan için gerçek âlem olan ahiret sarayına geçiş biletidir. İnsan bu bileti alamadan o sarayın kapısı mahiyetindeki kabre giremez. 
Ölüm, anne karnında bedene konulan ruhun, yeniden Rabbimize döndürüldüğü anın adıdır. 
Zahirine baktığımızda ürkütücü görülen ölümün gerçek mahiyetini bildiğimizde hiçte ürkütücü olmadığını görüyoruz. Bu gerçeği Allah (cc) kitaplarında Resullere bildirmiş ve onlar da bize aktarmışlardır. 
 “De ki: 'Sizin kendisinden kaçtığınız ölüm, muhakkak sizi bulacaktır. Sonra da görüleni ve görülmeyeni bilen Allah'a döndürüleceksiniz, O size bütün yaptıklarınızı haber verecektir.” (Cuma, ????
Hayata Allah(cc)’ın gönderdiği kitaplar gözüyle bakmasını bilmeyen felsefî ve beşeri ideolojiler için ölüm bir yok oluş, bitiş, tükeniş, dağılma, inhiraf, inkırazdır!
İşte korku da, stres de, panik de burada başlamaktadır. 
Hâlbuki ölümün mahiyetini bilenler ondan korkmamış, şairin değimi ile “Bir gül bahçesine girercesine” ölümün kollarına, şehadete koşmuşlardır.
Çünkü Allah(cc)’a ve ahirete inanan bir insan için ölüm yoktur. Ölüm geçici bir misafirlikten hakiki vatan olan ahirete geçiş biletidir. 
“Mutlak hükümranlık elinde olan Allah, yüceler yücesidir ve O'nun her şeye gücü yeter. O ki, hanginizin daha güzel davranacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratmıştır. O, mutlak galiptir, çok bağışlayıcıdır. (Mülk, 1-2)
Allah (cc) ölümün çaresini ilk Resul ve Nebi olan Hz. Âdem (as) vasıtasıyla bize göstermiştir. Bu da hayata, ölüme ve ölüm sonrasına iman nazarıyla bakmaktır. 
İman insana uzun bir yolculuğa çıkmış yolcu olduğunu hatırlatır. Bu bakışta insan Allah(cc)’ın ilminden ruhlar âlemine, ruhlar âleminden anne karnına, anne karnından çocukluğa, çocukluktan gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan ölüm ve kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolcu olarak görülür. 
İman insana ölümü, bir bitiş değil başlangıç, yok oluş değil gerçek vatana kavuşma olarak gösterir. İman nuru ile bakan insan ölümü ve kabri karanlık bir kuyu ağzı değil, ahiret âleminin giriş kapısı olarak idrak eder. 
Bu dünya bir misafirhanedir. Her gün ölüme giden binlerce insan cenazeleriyle “Ölüm Haktır.” hükmünü teyit ediyorlar. Bütün insanlar bir araya gelse hayatın en büyük gerçeği olan ölümü öldürebilmeleri mümkün değildir. Madem bütün insanlar bir araya gelip güçlerini birleştirseler de ölüme çare bulmaları mümkün değil, o halde ölüme ve sonrasına hazırlıklı olmak gerekir. 
İnsan iman nuruyla ölüme baktığında zahiri olarak görünen o ürkütücülük yerini derin bir teslimiyete bırakır ve şairin ifadesiyle, “Ölümü öldüren Rabbe secdeler olsun” der. 
“Nerede olursanız olun ölüm size ulaşır; burçlarda, sarp ve sağlam kalelerde olsanız bile!” (Nisâ, 78) 
Ölümden asla kaçış yoktur. Şimdiye kadar da kimse kaçamamıştı